• VÅR BARNEHAGE ER YOBA-SERTIFISERT

i Blåveisen barnehage har alle ansatte deltatt på 3,5 timers intensiv introkurs i Yoga og Mindfullness for Barn.

• Barnehageplass til alle er ingen selvfølge

Gode barnehager er viktige for barn, for voksne og for samfunnet vårt. I Norge har vi et unikt mangfold av barnehager – kommunale og private, store og små, med ulik form og innhold.
    Vi i Blåveisen barnehage er stolte over å være en del av dette mangfoldet. Vi er takknemlige for den tilliten som foreldre viser oss hver dag.
    Og vi heier på alle gode barnehager som får lov til å gjøre en forskjell – i dag og i morgen.

• LUSEBEHANDLING

Med jevne mellomrom får barnas hode besøk av lus,vi ber dere derfor igjen om å innarbeide en god rutine hjemme i forhold til å bruke lusekam.
    Jeg har lagt ved noen nyttige linker som jeg ber dere om å lese. Lusekam er enkelt å få kjøpt på apoteket.

• Er du bekymret for et barn og ønsker å melde fra til barnevernet ?

Når bør du melde fra?

Hvis du er bekymret for om et barn får god nok omsorg, bør du melde fra til barnevernet. Din bekymringsmelding kan være viktig for barnet eller ungdommen det gjelder.

Du trenger ikke være sikker på at noe er galt før du melder fra. Har du en magefølelse på at barn ikke har det bra, bør du kontakte barnevernet.

Det er barnevernets jobb å vurdere hvordan meldingen skal følges opp. Din oppgave er å sørge for at barnevernet får vite om barn og unge som har det vanskelig.